Tuesday, May 15, 2012

'Ulya dan weaning food nya ^^

Alhamdulillah,
our 'Ulya starts her weaning today.

Yet I am busying with final examination, there is nothing much I can prepare earlier. I were told by Kak Izma to prepare some carrot or broccoli puree for the first step. As the time goes fast, I missed to introduce our 'Ulya with that puree. Terus sahaja ke second step, iaitu porridge yang diletakkan kentang. Kata dietetic student, Kak Dm, first-first ni boleh la introduce dengan karbohidrat dulu. So, ummi bagi air tajin dulu pada kak nyah. Sama macam yop dulu. Ummi feeds her with lots of love, and kak nyah juga menerima makanan pertama nya with lots of exciting feeling haha, pandai-pandai je ummi. Lol.

Tapi, memang betul pun. Kak nyah teruja dengan makanan pertama dia. Pengalaman bersama our first hero, tidak lah menyukarkan sangat aktiviti-aktiviti menyediakan bubur untuk si anak kecil ni. Terima kasih to both mak and ayah di atas pelajaran ini. Sesungguh nya tanpa kalian pasti lah akak akan terkapai-kapai mencari pedoman hehe.

 Muka bercahaya nampak makanan.
*Macam tau-tau je makanan tu untuk dia*

 Bismillah..

Anak ummi yang ni memang cermat gayanya. Mungkin sebab perempuan ke?
Tak comot mana..
 
She really enjoy her first weaning food
"Air Tajin"
 
"Alhamdulillah, bersyukur saya ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia dan inayah Nya hari ini saya berjaya disuapkan makanan pertama oleh ummi saya dengan penuh jaya nya."

Yop 'Umar 'Abdul 'Aziz sudah 1 year and 10 months old.
Kak Nyah 'Ulya sudah 6 months old.
Alhamdulillah :')

No comments:

Post a Comment